RODO i ochrona danych osobowych
Pomagamy klientom zapewnić odpowiednią ochronę danych osobowych w ich firmach, zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólnym rozporządzeniem o ochronie danych), dalej: RODO, oraz przepisami prawa krajowego.
DOKUMENTACJA
Przygotowujemy dokumentację z zakresu ochrony danych osobowych: informacje o przetwarzaniu danych osobowych, klauzule umowne, informacje o monitoringu, rejestr czynności przetwarzania, rejestr kategorii czynności przetwarzania, polityka ochrony danych osobowych, upoważnienia do przetwarzania danych, instrukcja zarządzania systemem informatycznym czy sporządzenie treści obowiązków informacyjnych.
AUDYT, WDROŻENIE I DORADZTWO
Audyt prawny RODO: analiza przygotowania firmy do wdrożenia RODO. Z audytu sporządzany jest pisemny raport z zaleceniami odnośnie wymaganej dokumentacji, a także niezbędnych procedur do wdrożenia i obszarów ryzyka. Kompleksowo wspieramy przedsiębiorców we wdrożeniu i stosowaniu RODO i przepisów krajowych, świadczymy doradztwo prawne w zakresie ochrony danych osobowych.
PRZEJĘCIE FUNKCJI INSPEKTORA OCHRONY DANYCH (IOD)
Administratorzy i podmioty przetwarzające, którzy są zobligowani albo podjęli decyzję o powołaniu Inspektora Ochrony Danych w swojej organizacji, mają do wyboru szerokie spektrum możliwości pomoc specjalistów w tym zakresie. Powołanie IOD znacząco podnosi poziom bezpieczeństwa w organizacjach.
Zakres obowiązków IOD:
– informowanie administratora, podmiotu przetwarzającego oraz pracowników, którzy przetwarzają dane osobowe, o obowiązkach spoczywających na nich na mocy RODO oraz innych przepisów Unii lub państw członkowskich o ochronie danych i doradzanie im w tej sprawie;
– monitorowanie przestrzegania RODO, innych przepisów Unii lub państw członkowskich o ochronie danych oraz polityk administratora lub podmiotu przetwarzającego w dziedzinie ochrony danych osobowych, w tym podział obowiązków, działania zwiększające świadomość, szkolenia personelu uczestniczącego w operacjach przetwarzania oraz powiązane z tym audyty;
– udzielanie na żądanie zaleceń co do oceny skutków dla ochrony danych oraz monitorowanie jej wykonania zgodnie z art. 35; współpraca z organem nadzorczym;
– pełnienie funkcji punktu kontaktowego dla organu nadzorczego w kwestiach związanych z przetwarzaniem, w tym z uprzednimi konsultacjami, o których mowa w art. 36, oraz w stosownych przypadkach prowadzenie konsultacji we wszelkich innych sprawach.
Zalety powołania inspektora:
– stała profesjonalna obsługa i delegowanie zadań w zakresie bezpieczeństwa danych osobowych spoczywających na Administratorze
reprezentowanie Administratora Danych w czasie kontroli Urządu Ochrony Danych Osobowych;
– zwiększenie bezpieczeństwa przetwarzanych danych osobowych w Państwa podmiocie;
– szkolenie nowych pracowników z aktualnie obowiązujących przepisów ochrony danych;
– zewnętrzny punkt kontaktowy inspektora ochrony danych (obsługa skarg, pytań i wniosków interesantów);
– brak konieczności zatrudniania nowego pracownika = optymalizacja kosztów posiadania IOD;
– systematyczne audyty w ramach ryczałtu;
– zwiększenie prestiżu Państwa firmy i większe zaufanie klientów.
Zapytaj nas o ofertę dla Twojej firmy: anna@lex-perfecta.pl